الموظفين

  • د.احمد الجمعه

د.احمد الجمعه

استاذ مساعد

مقر أبوظبي

التعليم

  • دكتوراه في التسويق - جامعة برليس ماليزيا
  • ماجستير في العلوم الادراية -جامعه اوتارا الماليزية
  • بكالوريوس في الاعمال الدولية

الاهتمامات البحثية

التسويق 

الاعلام الرقمي 

الاعلان

منشورات مختارة

Al-Hiyari, A., Kolsi, M.C., Lutfi, A., Shakkour, A.S., aljumah, A.I.2024. Information asymmetry and dividend payout in an emerging mark Does corporate governance quality matter? Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 2024, 10(1), 100188

 https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85179471208&origin=resultslist

Aljumah, A.I. Nuseir, M. T .El Refae, G.A. 2023. Examining the effect of social media interaction, E-WOM, and public relations: Assessing the mediating role of brand awareness. International Journal of Data and Network Science 7(1), pp. 467–476

htthttps://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85144480600&origin=resultslist
Tu, Y.-T. Aljumah, A.I.Van Nguyen, S. Tai, T.D. Qiu, R. 2023. Achieving sustainable development goals through a sharing economy: Empirical evidence from developing economies. Journal of Innovation and Knowledge. 8(1), 100299

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85146065396&origin=resultslist

Nuseir, M.T., Aljumah, A.I., Urabi, S., Alshurideh, M., Al Kurdi, B. 2023, The Impacts of social media on Managing Customer Relationships

with Brands in the UK. Studies in Computational Intelligence, 1056, pp. 65–88

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85153034006&origin=resultslist

Nuseir, M.T., Aljumah, A., Urabi, S., Kurdi, B.A., Alshurideh, M. 2023. Effects of Social Media Marketing on Consumer Perception in Liverpool, UK. Studies in Computational Intelligence, 1056, pp. 45–63
https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85153083053&origin=resultslist

Nuseir, M.T., El Refae, G.A., Aljumah, A., ...Urabi, S., Kurdi, B.A. 2023, Digital Marketing Strategies, and the Impact on Customer

Experience: A Systematic Review. Studies in Computational Intelligence, 1056, pp. 21–44

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85153072338&origin=resultslist

Nuseir, M.T., Aljumah, A.I., Alshurideh, M., Urabi, S., Kurdi, B.A. 2023 Impacts of social media on Managing Customer Relationships in b2b Business Environment in Birmingham, UK. Studies in Computational Intelligence, 1056, pp. 89–111
https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85153034006&origin=resultslist

Nuseir, M.T., Aljumah, A.I., El Refae, G.A., ...Urabi, S., Al Kurdi, B. 2023. Assessment of the Perception of Usage of Facebook as a Business Tool in SMEs Through the Technological Acceptance Model (TAM) and Structural Equation Modeling. Studies in Computational Intelligence,

1056, pp. 3–19

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85153033667&origin=resultslist

Nuseir, M.T.Aljumah, A. 2022. The impact of entrepreneur orientation on sustainable entrepreneurship among SMEs in the UAE: mediating effects of the sustainability orientation and bricolage behaviours of entrepreneurs International Journal of Trade and Global Markets, 16(1-3), pp. 250–264

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85147811428&origin=resultslist

Awawdeh, A.E. Shahroor, H.G.N. Alajlani, S. Nuseir, M.T. Aljumah, A.I.2022 Assessing mechanism of financial institutions’ role in managing

environmental vulnerabilities. Environmental Science and Pollution Research, 29(56), pp. 84773–84786

https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85133486565&origin=resultslist

المواد التدريسية

مبادئ التسويق
إدارة التسويق
منهجية البحث
الاتصالات التسويقية المتكاملة
تخطيط الحملات الاعلانية

 

 

أهداف التنمية المستدامة المرتبطة بالخبرات

في عام 2015 اتفقت الدول الأعضاء في الأمم المتحدة على 17 هدفًا للتنمية المستدامة لإنهاء الفقر، وحماية الكوكب، وضمان الرفاه للجميع.

تساهم خبرة هذه الشخصية في أهداف التنمية المستدامة التالية:

  

العضويات

عضو في اتحاد الاعلاميين العرب منذ 2023

حقوق الطبع والنشر © 2024 جامعة العين . جميع الحقوق محفوظة.